Doprava na vše ZDARMA!
Doprava zdarma
Slevy 40 až 80 %

Profil značky: Calvin Klein

Uveřejněno: 22.05.2017
Kategorie: TIPY

Všichni máme své oblíbené značky, protože sto lidí = sto chutí, ale když přijde na historii, většinou moc nevíme. Proto jsem se vám rozhodl pravidelně přinášet profily značek, které sice naprosto milujeme nosit, ale nevíme o nich nic víc, než kdo byl tváří jejich poslední kampaně. 

Calvin Klein, profil značky

Provokativní. Moderní. Smyslný. Ikonický. To je CALVIN KLEIN! 

Calvin Klein je globální značka, která nese jméno po svém zakladateli, jenž je považován za minimalistu a mistra barev, ale proslavil se také svými provokativními návrhy. Klein založil společnost v roce 1968 se svým obchodním partnerem Barrym Schwartzem. První kolekce nesla jméno “youthful, understated coats and dresses“ a stala se velmi úspěšnou, jelikož o rok později, a sice roku 1969, zdobil Calvin Klein prestižní magazín VOGUE. Lidé začali značku vyhledávat, což logicky vedlo ke zvýšení obratu až na desítky milionů dolarů. V roce 1971 společnost uvedla sportovní módu, formální saka a dámské spodní prádlo. V roce 1973 firma získala prestižní ocenění - Coty American Fashion Critic's Award, které obhájila i po další tři roky. Díky přívalu zisků Klein rozšířil sortiment o šály, boty, pásky, kožešiny, sluneční brýle apod. 

Calvin Klein a Barry Schwartz, profil značky

Calvin Klein a Barry Schwartz aneb zakladatelé společnosti.

Každý dosavadní krok se proměnil ve velký úspěch. Značka má velké zisky, a tak přichází další rozšíření sortimentu v podobě kosmetiky, džínů a pánského oblečení. V roce 1978 značka konečně uvedla na trh džíny, kterých se hned v prvním týdnu prodalo 200 tisíc párů. Tváří kampaně v té době byla mladičká herečka Brooke Shields, oděná pouze do rourových džín Calvin Klein. Kampaň byla velmi kontroverzní, jelikož se prezentovala sloganem: „Víš, co se ještě vejde mezi mne a calvinky? Nic!" Kontroverze prodávala ve velkém a kdo v té době neměl legendární džíny s logem značky na zadní kapse (znak společnosti), byl doslova out. Ke konci sedmdesátých let společnost zažila ztráty, jelikož parfémy a kosmetika u lidí nezabodovaly. O něco později Calvin Klein představil velmi úspěšnou kolekci boxerek pro muže i ženy a následně pánskou kolekci spodního prádla.  

Calvin Klein, Mark Wahlberg, profil značky

Jedna z nejvýraznějších tváří Calvin Klein - Mark Wahlberg. 

Společnost opět zažívá jeden úspěch za druhým. Cokoliv nese nápis Calvin Klein, se velmi dobře prodává. Návrhář obsazuje do svých kampaní hlavně mladé modelky, modely a celebrity, které se nebojí být originální a šokovat. Vše se však obrátilo okolo roku 1987, kdy společnost čelila finančním problémům a později dokonce bankrotu. V devadesátých letech se Calvin Klein zaměřil na spodní prádlo a uvedl na trh vysoce úspěšnou kolekci unisexového prádla. Kolekce zaznamenala obrovský úspěch hlavně díky sexy fotografiím slavného a skvěle vypadajícího Marka Wahlberga, a finanční problémy byly rázem pryč. V roce 1993 společnost vyhrála cenu za nejlepší americkou značku, ale přesto ke konci devadesátých let opět čelila finančním problémům, které se táhly několik let, až byla značka prodaná společnosti Phillips Van Heusen Corp (PVH). 

Calvin Klein, Kate Moss, profil značky

Britská modelka Kate Moss. 

I přes změnu majitele Calvin Klein neskončil a nadále znamená velké jméno. Čas od času dominuje ostatním značkám. Společnost v dalších letech vsadila na jména, jako jsou Kendall Jenner, Justin Bieber a další. I přesto, že sám Calvin Klein značku zpochybnil, stal se z ní stroj na peníze. Nyní je Calvin Klein jednou z nejpopulárnějších značek a rozhodně to nevypadá na změnu.

Calvin Klein, Kendall Jenner, Justin Bieber, profil značky

 

Jaký máte názor na CK? Máte doba nějaké jejich kousky? Oblíbená kolekce? Dejte mi vědět.

 

Autor: Matěj Kašpar                   

                                                                                                                                                                                                           

Sdílejte tento článek

Přidat komentář