120 dní na výměnu a vrácení zdarma
98 % zákazníků doporučuje obchod
Přes 400 000 kusů spodního prádla za skvělé ceny
Víkendový výprodej
Slevy až 80 %
Víkendový výprodej

Co stojí za vznikem a popularitou značky Puma?

Uveřejněno: 22.04.2022
Kategorie: MÓDA

Kdo ještě neměl možnost seznámit se s historií vzniku světoznámé značky Puma, bude možná s úžasem a zaujetím číst o zrodu této firmy, která překonala řadu překážek, a přesto je dlouhá léta stále v popředí výrobců sportovní obuvi a oblečení. Co vedlo k úspěchu populární německé značky a jak se stala jednou z nejoblíbenějších ve světě?

 

Dva bratři s velkým nadáním

Adolf a Rudolf Desslerovi pocházeli z malého bavorského města. Jeden byl nadšencem pro design, druhý měl nadání pro obchod. S velkou vervou a zaujetím tak vznikali nápady a plány pro společné podnikání. Stanovili si jasný cíl, ruční výrobu sportovní obuvi s velmi nízkou váhou. První boty navrhovali a šili v matčině prádelně, která se jim stala dočasným působištěm. Společně založili firmu Gebruder Dassler Schuhfabrik a pod tímto názvem sklízeli na trhu jeden úspěch za druhým ještě přes dvacet let.

Bratři Dasslerovi se začali dostávat do povědomí veřejnosti prvotně díky úspěchu sportovců v lehké atletice. Lina Radke, německá běžkyně na střední tratě, se v jejich sportovních botách stala v roce 1928 olympijskou vítězkou v běhu na 800 metrů. O 8 let později však čekal na sourozence úspěch na mezinárodní úrovni. Jesse Owens, americký vrcholový atlet a sprinter, zvolil německou značku obuvi pro olympijské hry v Berlíně, vybojoval celkem 4 zlaté medaile a sklidit obrovskou slávu po celém světě. Adolf a Rudolf Dasslerovi si pro svou firmu nemohli přát lepší reklamu.

 

Každý konec znamená nový začátek

Společné podnikání bratrů Dasslerových trvalo s úspěchem více než dvacet let. Po válce se ale jejich cesty rozdělily. Co bylo skutečným důvodem jejich odloučení možná nikdo s určitostí neví. Psalo se o rozdílných politických názorech, o odlišném pohledu na Hitlerovu ideologii nebo o aféře s bratrovou manželkou. Faktem je, že mezi sourozenci vznikl nepřekonatelný spor, který nezvládli zlomit ani na sklonku svých životů. Dokázali ale vytvořit dvě světově známé a úspěšné sportovní značky, které jsou dnes oblíbené u všech věkových kategorií.

Adolf Dassler registroval svoji firmu pod názvem složeným ze svého jména Adidas a pokračoval ve výrobě sportovní obuvi. Jeho bratr odhodlaně založil svou vlastní značku nejdříve pod názvem Ruda, později ale usoudil, že mnohem zvučnější bude pojmenování Puma. A tak se začala psát historie značky Puma. Rudolf přichází roku 1949 s novým párem sportovní obuvi na fotbal ATOM a o tři roky později se na trhu objevují kopačky SUPER-ATOM, které jsou velkým hitem v prodeji. Roku 1959 se značka stává rodinnou firmou, která postupně rozvíjí výrobu i na běžecké boty, je jedinou společností na světě používající vulkanizovaný kaučuk a technologii S.P.A.

 

 

Všichni nosí značku Puma

Rudolf Dassler používá k propagaci svých výrobků nejlepší možnou formu reklamy. Tou jsou známí sportovci zářící většinou na stupních vítězů. Obrovským úspěchem je pro značku rok 1970. V televizi je uveden spot, ve kterém si mistr světa ve fotbale Pele obouvá kopačky Puma King a přesně tato chvíle odstartuje velkou poptávku obuvi pro fotbal ve všech týmech. Velkou zásluhu ohromného prodeje má dále například nejrychlejší muž planety Usain Bolt, nositel značky Puma a vítěz několika olympijských medailí.

Protože firma naštěstí pochopila, že se nemusí omezovat jen na svět sportovců, brzy zareagovala výrobou streetware kolekce a roku 2015 podepisuje smlouvu s oblíbenou zpěvačkou Rihannou. Navrhla pro firmu například sérii rebelských bot s originální podrážkou. Populární zpěvačka a modelka Selena Goméz se stává ambasadorkou značky Puma od roku 2017 a navrhuje tenisky v nadčasovém designu. Nejnovějším přírůstkem pro spolupráci se značkou je německá fitness kráska Pamela Reif. Navrhuje kolekci sportovního oblečení a její popularita značně ovlivňuje obrovský prodej.

 

Puma, kam se podíváš

Najednou se zdá, že je typické logo skákající pumy na všem, co se dá nosit. A nejen to. Příznivců této značky stále přibývá a Puma je již stálicí mezi předními světovými výrobci se sportovním oblečením. Společnost Rudolfa Dasslera, která před léty začala vyrábět fotbalovou a běžeckou obuv, teď nabízí spodní prádlo, volnočasovou obuv a oblečení necílené pouze na sportovce, ale na každého zákazníka bez hranice věku.

V 90.letech uvedla značka Puma sportovně-elegantní vůně, které si zanedlouho našly své příznivce. Letní toaletní voda Puma Jam je inspirovaná prázdninovou pohodou, oblíbená Puma Urban Motion vás naplní optimismem a radostí a populární pánská toaletní voda Puma Live Big je dokonalou dřevitou vůní pro sebevědomé muže, kteří se nebojí plnit své cíle.

 

Spodní prádlo nejen na sport

Dnes už si můžete od této ikonické módní značky vybrat z širokého množství spodního prádla pro muže i ženy. Nemusíte být sportovními příznivci, možná si jen chcete dopřát pocit pohodlí v kvalitním spodním prádle. A přesně pro vás je určena kolekce prádla Puma. Dámy jistě ocení podprsenku navrženou pro sport i volnočasovou aktivitu z kvalitního materiálu a širokou vytkávanou gumou nebo kalhotky s moderním designem různých střihů a barev. Pánové si užijí příjemný pocit bez škrceníslipech, které díky šikovnému střihu perfektně sedí a díky výbornému zpracování ponožek udrží své nohy v suchu při sportu i běžném každodenním nošení. Značka Puma je sázka na jistotu pro všechny, kteří se nejen při sportu chtějí cítit pohodlně ale i vypadat skvěle. Puma vám to všechno jednoduše splní.

 

Související produkty

Sdílejte tento článek

Přidat komentář



100% hodnocení
6 999 recenzí

98% hodnocení
15 221 recenzí