Gigantický výprodej až 80 %
Garance doručení do Vánoc

Profil značky: Diesel

Uveřejněno: 05.06.2017
Kategorie: TIPY , TOP

Všichni máme své oblíbené značky, protože sto lidí = sto chutí, ale když přijde na historii, většinou moc nevíme. Proto jsem se vám rozhodl pravidelně přinášet profily značek, které sice naprosto milujeme nosit, ale nevíme o nich nic víc než to, kdo byl tváří jejich kampaně. 

Profil značky: Diesel

Italskou módní značku jménem DIESEL založil již v roce 1978 Renzo Rosso v městě Molvena. Začátky rozhodně nebyly lehké, protože úspěch se dostavil až po dlouhých letech. Patnáctiletý Rosso nejprve vyráběl doma. Používal šicí stroj své matky, šil hlavně džíny, které následně prodával přátelům. O nějaký čas později začal studovat školu se zaměřením na výrobu textilu, což vedlo k dvouleté práci pro společnost Moltex. Renzo věděl, že se musí posunout dopředu, a proto poprosil svého otce o půjčku a zakoupil 40 % firmy, což mu umožnilo změnit jméno společnosti na Diesel. V roce 1985 odkoupil další procenta firmy a stal se jediným majitelem Dieselu. Rosso tvrdil, že marketing se naučil v USA, kreativitu v Itálii, kdežto systém v Německu. 

Profil značky Diesel, Renzo Rosso

Rok 1990 přinesl společnosti licenci na distribuci v USA, Mexiku, ale také v Japonsku. V roce 1992 se Diesel stal hlavním sponzorem World Superbike závodů. O tři roky později, a sice roku 1995, značka spustila oficiální internetové stránky, které obsahovaly obrázky ke každé kolekci. Nicméně první online prodej džínů byl uskutečněn ve Finsku a Švédsku roku 1997. Následně byl umožněn virtuální prodej s dodávkou až do domu. Roku 1996 konečně společnost otevřela obchody v New Yorku, San Francisku, Římě, Londýně a o nějaký čas později i na dalších místech. Diesel též začal distribuovat ilustrované katalogy. V roce 1998 společnost získala “Premio Risultati“ cenu za nejlepší italskou firmu roku a o nějaký čas později novinový plátek “Wall Street Journal“ vychválil Diesel do nebe. 

Profil značky Diesel

Produkty značky Diesel se vyrábějí výhradně v Itálii, přičemž většinu z nich vyrábějí továrny s externími zrdoji. Ústředí firmy je v Breganze a od roku 2005 má pod sebou dvanáct mezinárodních společností. Rosso ve stejný rok na své padesáté narozeniny vydal knihu “Fifty“, která obsahuje veškerou historii značky Diesel. Společnost zažívala jeden úspěch za druhým, což samozřejmě vedlo k velkému finančnímu zisku. K roku 2010 měla přes 400 obchodů po celém světě a v roce 2012 byl Rosso poprvé uveden časopisem Forbes na seznamu miliardářů. Nejoblíbenějším zbožím zákazníků bylo vždy denimové oblečení, ale je třeba dodat, že se Diesel rozšířil i o další formy, jako například kožené bundy, dámské šaty, spodní prádlo, brýle, hodinky, nábytek, kočárky, auta atd. 

Diesel

Jaký máte názor na Diesel? Máte doma nějaké kousky? Oblíbená kolekce? Dejte mi vědět.

Autor: Matěj Kašpar                   

                                                                                                                                                                                                                                      Pineterest

Související články

Sdílejte tento článek

Přidat komentář


120 dní na výměnu

a vrácení zdarma

98 % zákazníků

doporučuje obchod

Přes 400 000 kusů

prádla za skvělé ceny