120 dní na výměnu a vrácení zdarma
98 % zákazníků doporučuje obchod
Přes 400 000 kusů spodního prádla za skvělé ceny
Víkendový výprodej
Slevy až 80 %
Víkendový výprodej

Spodní prádlo bez pohlaví? Aneb unisex na vzestupu

Uveřejněno: 15.12.2021
Kategorie: MÓDA , SPOLEČNOST

Výběr spodního prádla pro tradiční mužské nebo ženské pohlaví není nic složitého. Vybírá se zkrátka z kategorií pro „muže“ nebo pro „ženy“. Jenže co dělat v případě LGBTQ+ komunity? Právě pro ně je spodní prádlo nezbytná součást jejich identity. Mohou jím totiž vyjádřit svůj přístup. A z tohoto důvodu se v poslední době rozvíjí trend generově neutrálního spodního prádla. Seznamte se s ním i vy.

zdroj: reviewed.com

Začalo to genderově neutrálním oblečením

Během posledních několika let si módní průmysl pomalu přivykl nabízet genderově neutrální oblečení. Například značka Gender Free World na trh v roce 2016 uvedla košile s knoflíčky, které byly dostupné ve střihu pro 4 různé siluety. Seděly tedy nejen lidem s větším poprsím, ale také těm s širšími rameny. V současné době je značka známá především díky jednobarevným boxerkám s nápisem No Labels a logem. Jsou navrženy tak, aby seděly každému typu těla bez ohledu na pohlaví. V přední části mají dvojitou vrstvu, díky které je prádlo vhodné pro všechny.

Nabídka univerzálního spodního prádla ovšem v e-shopech a kamenných obchodech chybí. To se ale začíná pomalu měnit. Revoluce non-gender prádla totiž nabírá na obrátkách. Hlavním posláním není jen výroba spodního prádla, ve kterém se budou pohodlně cítit všechna pohlaví, ale také to, aby se v něm lidé cítili být sami sebou.

Nabídka spodního prádla pro bezpohlavní

Spodní prádlo pro bezpohlavní nerozlišuje mezi pánskými nebo dámskými trenkami či kalhotkami. Stejně tak je tomu v oblasti podprsenek. Důležitý je kvalitní materiál a především dostatečná nabídka velikostí. Některé značky nabízejí rozpětí velikostí od XXS až po 5XL. Z hlediska střihu výrobci myslí na to, aby v nabídce bylo provedení pro ty, kteří v oblasti rozkroku potřebují větší i menší prostor. Prádlo se pak rozděluje podle označení na „přední díl s váčkem“ nebo „plochý přední díl“.

Mezi známé značky, které ve své nabídce mají nejen módu pro osoby plnějších tvarů a oblečení genderově vyvážené, ale také genderless spodní prádlo patří například Tommy Hilfiger. K dostání je spodní prádlo typu boxerky, kalhotky, i různé střihy podprsenek.

zdroj: inputmag.com

Módní průmysl by měl mít open mind

Podle zakladatelek značky Urbody Mere Abrams a Anny Graham nedrží módní průmysl krok s vývojem genderu. Móda je podle nich napřed v tradičních normách, které se týkají třeba dámskýchpánských tílek či dalšího oblečení pro ženy a muže, ale v jiných ohledech je pozadu. Tento průmysl je totiž založen na binárním chápání těla (tradičním rozdělení na mužské a ženské). Po dlouhou dobu spoléhal na genderové stereotypy a svým způsobem vlastně určoval, jak mají vypadat ženy a muži.

Zakladatelky Urbody, která se zaměřuje na genderless spodní prádlo, ovšem věří, že budoucnost módy není spojená jen s cisgenderem nebo genderově konformními jedinci. Módní značky totiž pomalu začínají bořit hranice tradičního oblékání podle genderu.

zdroj: inputmag.com

Komunita LGBT se stále rozšiřuje

Jedním z důvodů pro výrobu neutrálního spodního prádla pro muže a ženy je narůstající počet jedinců, kteří se identifikují s LGBT komunitou. Z amerických průzkumů vyplývá, že zatímco v roce 2012 se k LGBT hlásilo jen 3,5 % jedinců, v roce 2021 je to již 5,6 %. Většinu přitom tvoří generace Z narozená mezi lety 1997 až 2012. Právě generace Z výrazně ovlivňuje směřování módního světa.

To, co se nosí pod oblečením, má velký vliv na to, jak se lidé cítí navenek. Díky unisex spodnímu prádlu by se měli tito lidé cítit lépe a sebevědoměji. Každý by měl mít možnost vybrat si pohodlné spodní prádlo, v němž se bude cítit sám sebou. Podle výrobců bezpohlavního spodního prádla je důležité mít možnost sáhnout po prádle, ve které se budete cítit dobře vy, a ne oblékat prádlo, kterém vám bylo přiděleno konvencemi.

zdroj: theguardian.com

Jaké jsou požadavky značek vyrábějících bezpohlavní spodní prádlo?

Výrobci tohoto typu spodního prádla doufají, že v budoucnu bude zmiňované módní odvětví zcela degenerované. Nebude existovat pánské nebo dámské spodní prádlo, ale jen spodní prádlo. Cesta k tomuto je ovšem ještě dlouhá. Příkladem toho, jak prezentovat spodní prádlo, může být značka Play Out, která nerozlišuje mezi pánským a dámským spodním prádlem. Dělí se pouze na to s plochou přední částí nebo na přední část s váčkem.

Aby došlo k nastavení rovnosti mezi všemi pohlavími v oblasti spodního prádla, měly by velké značky upustit od rozlišování mezi dámským a pánským spodním prádlem a rozšířit svoji nabídku. Kromě toho by se také měly zrušit i další genderové sekce nebo rozlišování mezi pánskými a dámskými šatnami. Vznešený byl také požadavek na používání inkluzivního jazyka.

zdroj: reviewed.com

Značky, které podporují genderovou rovnost v oblasti spodního prádla

Mezi nejznámější značky patří kromě Gender Free World také Urbody nebo Play Out.

Značka Play Out má v nabídce jockstrapy, boxerky, bikiny a tanga ve velikostech od S až po 5XL. Liší se od sebe popisem předního dílu. Značka byla založena proto, aby vyplnila mezeru na trhu a začala nabízet zboží pro bezpohlavní.

Značka Urbody nabízí nejrůznější střihy kalhotek od bikin až po boxerky. K dostání jsou v černé a červené barvě. Jejich provedení je elegantní a minimalistické. Značku založily transgender Mere Abrams a Anna Graham, která zjistila, že pro osoby, jako je Abrams, není v nabídce dostatečná škála spodního prádla.

Související produkty

Sdílejte tento článek

Přidat komentář



100% hodnocení
6 998 recenzí

98% hodnocení
15 221 recenzí