Víkendový výprodej
Doprava zdarma
Víkendový výprodej

Profil značky: Puma (1. Díl)

Uveřejněno: 26.05.2018
Kategorie: TIPY

V dnešní době pravděpodobně neexistuje moc lidí, kteří by neznali světově proslulou značku Puma. Všichni víme, že vyrábí boty, oblečení, doplňky, ale málokdo zná historii značky, která mimochodem sahá dlouhé roky do minulosti a je neskutečně propojená se sportovními úspěchy sportovců z celého světa. Přinášíme Vám první díl, ve kterém se dozvíte, jak to vlastně začalo.

POČÁTKY: 1924 - 1948

Bratři Rudolf a Adolf Dasslerovi založili společnost Gebrüder Dassler Schuhfabrik v německém městě Herzogenaurach roku 1924. První úspěchy se dostavily v roce 1928, kdy v rámci letních olympijských her většina německých atletů obula právě jejich obuv. Roku 1936 získal Jesse Owens čtyři zlaté medaile a samozřejmě měl při svém výkonu na sobě obuv z tvorby nadaných bratrů. Boty začaly být velmi žádané v oblasti sportu a bratři zaznamenali mezinárodní průlom. V roce 1948 Rudolf Dassler zakládá společnost PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler (Adolf založil neméně úspěšnou značku Adidas). Společnost je registrována 1. října 1948. Stávající obchodní majetek společnosti Gebrüder Dassler Schuhfabrik se rozděluje mezi bratry. Ve stejném roce přichází na trh kopačky Puma názvu Atom.

PADESÁTÁ LÉTA

  • 1952 – Rudolf Dassler ve spolupráci s odborníky z fotbalového světa (například Sepp Herberger) pracují na nové řadě kopaček. Ještě téhož roku vstupují na trh jako první kopačky svého druhu na světě (šrouby na podrážce). Obuv SUPER ATOM představuje počátek úspěšné budoucnosti značky Puma
  • 1953 – Na trh přichází další kolekce kopaček názvu Atom Brasil.
  • 1954 – V květnu roku 1954 vyhrává německý team Hanover 96 ligu. Většina hráčů měla při zápasech obuv Puma (kolekci Brasil). Je spuštěna oslavná kampaň názvu So war es in Hamburg. Zároveň Puma navazuje dalším úspěchem, a sice v atletice. Heinz Fütterer prolomil rekord v běhu 100 metrů a samozřejmě v běžecké obuvi Puma. 
  • 1957 – Rudolf Dassler představuje logo společnosti Puma. O rok později je patentováno druhé logo, které je do dnes součástí obuvi jako ochranná známka. 
  • 1958 – Kopačky Puma jsou jedinou německou obuví v rámci finále World Cup ve Švédsku. Značka oslavuje vítězství brazilského teamu novou kampaní. 

ŠEDESÁTÁ LÉTA

  • 1960 – Běžec Armin Hary vyhrává zlatou medaili v běhu na 100 metrů. Ve stejném roce se společnost Puma stala prvním výrobcem sportovní obuvi, která využívá vyspělou techniku jménem vulkanizace (spojení podešvi a hřídele obuvi). Tato inovace sportovcům umožňuje dosáhnutí špičkových výkonů.

Výsledek obrázku pro Armin Hary

  • 1962 – Pelé vyhrává podruhé v řadě World Cup a samozřejmě v obuvi Puma. 
  • 1966 – Puma představuje legendární kopačky King. 
  • 1967 – Karikaturista Lutz Backes vytváří ikonické logo (skákající kočka). Značka rozšiřuje sortiment o sportovní oblečení a tašky. 
  • 1968 – Obuv Sacramento zaznamenává obrovský úspěch. Mnoho amerických atletů v nich překonalo světové rekordy. To však mělo odezvu, obuv je prohlášena za nebezpečnou a následně zakázána. Výkony sportovců jsou anulovány. To se nelíbilo atletovi jménem Tommie Smith, který se svými afroamerickými kolegy rozpoutal rozruch, jelikož celá záležitost působila rasisticky. 

První díl o historii této pozoruhodné značky je za námi, ale již příští týden Vás čeká díl druhý. Jaký máte názor na značku Puma? Podělit se o své zkušenosti můžete do komentářů. 

AUTOR: Matěj Kašpar

Puma

Související články

Sdílejte tento článek

Přidat komentář