Víkendový výprodej
Doprava zdarma
Víkendový výprodej

Profil značky: Puma (3. Díl)

Uveřejněno: 09.06.2018
Kategorie: TIPY

V dnešní době pravděpodobně neexistuje moc lidí, kteří by neznali světově proslulou značku Puma. Všichni víme, že vyrábí boty, oblečení, doplňky, ale málokdo zná historii značky, která mimochodem sahá dlouhé roky do minulosti a je neskutečně propojená se sportovními úspěchy sportovců z celého světa. Přinášíme Vám třetí díl, ve kterém se zaměříme na devadesátá léta.

Výsledek obrázku pro puma art brand

DEVADESÁTÁ LÉTA

  • 1990 – Puma král Lothar Matthäus dostává Německo na World Cup. Tentýž rok vyhrává cenu za nejlepšího fotbalistu Evropy, fotbalistu světa a také se stává atletem světa. ↓ ↓ ↓
  • 1991 – Technologie Trinomic Puma se představila roku 1989 v běžecké aréně. Boty poskytují tlumení, pružnost a stabilitu. 
  • 1992 – Olympijské hry v Barceloně přinesly zlaté medaile pro Heike Drechsler (dlouhý skok), Dietera Baumanna (5 000 m) a Linforda Christie (100 m) a samozřejmě u toho prezentovali boty značky Puma. O rok později na MS ve Stuttgartu vyhrávají Heike Drechsler, Meranie Ottey, Linford Christie a Colin Jackson, kterým se symbolicky říkalo „fantastická čtyřka Pumy“. 
  • 1993 – Jochen Zeitz je jmenován generálním ředitelem ve svých 30 letech, čímž se stává nejmladším šéfem v německé historii, který vedl veřejnou společnost. Zeitz své místo získal v celkem obtížné době, co se finanční stránky týče, ale dokázal nastolit změnu. Značka se stala prémiovou společností a jednou z prvních značek v odvětví sportovních potřeb. 
  • 1996 – Olympijské hry v Atlantě se nesou ve znamení Pumy, jelikož Linford Christie se na tiskové konferenci objevuje v nových kontaktních čočkách Puma, které všechny šokovaly. Čočky jsou totiž černé a uprostřed je skákající Puma z loga společnosti. Šlo o velmi promyšlenou kampaň, která se později stává symbolem inovačního marketingu nejen ve sportu, ale také mimo něj. 
  • 1998 – Puma je první značkou, která začíná spolupracovat s hvězdným návrhářem jménem Jil Sander. Jedná se o kombinaci módy a sportu. Stylovější verze bot King a běžeckých bot Easy Rider vstupují na trh a stávají se módní senzací. Ve stejném roce začíná Puma spolupracovat s tenistkou Serenou Williams, která o rok později vyhrává svůj první turnaj US Open. Světlo světa spatří tenisová kolekce Sereny pod značkou Puma. Ve stejném roce vyhrává Wimbledon a stává se absolutní jedničkou na světě. 
  • 1999 – Puma přichází s perfektní taktikou a spouští kampaň na novou obuv (Mostro), jež je kombinací sportu a životního stylu. Obuv sází na suchý zip a zajímavě řešenou přední část. Jedná se o kombinaci obuvi z roku 1968 (Sprintpike) a také surfovacích bot z 80. let. Boty si oblíbila spousta celebrit a Madonna je dokonce nosila při svém turné v roce 2002 a nastolila tím světový trend. 

Třetí díl o historii této pozoruhodné značky je za námi, ale již příští týden Vás čeká závěrečný díl, a sice čtvrtý. Jaký máte názor na značku Puma? 

AUTOR: Matěj Kašpar

Puma

Související články

Sdílejte tento článek

Přidat komentář