Black Friday je tu
Gigantický výprodej až 80 %

Profil značky: Puma (4. Díl)

Uveřejněno: 14.06.2018
Kategorie: TIPY

V dnešní době pravděpodobně neexistuje moc lidí, kteří by neznali světově proslulou značku Puma. Všichni víme, že vyrábí boty, oblečení, doplňky, ale málokdo zná historii značky, která mimochodem sahá dlouhé roky do minulosti a je neskutečně propojená se sportovními úspěchy sportovců z celého světa. Přinášíme Vám závěrečný čtvrtý díl, ve kterém se zaměříme na aktuální století.

Výsledek obrázku pro puma art brand

21. STOLETÍ

  • 2001 – Obuv Puma Speedcat je na světě. Model má původ ve Formuli 1 a představuje dlouhodobou kompetenci Pumy ve světě motoristického sportu. Originální design byl navržený v roce 1998 pro řidiče F1. Speedcat boty se i hned prodávají ve velkém. ↓ ↓ ↓
  • 2002 – Puma oznamuje akvizici společnosti Tretorn Group, která byla založena roku 1891 ve Švédsku. Vytvářela výkonné a rekreační produkty, jako například gumovky, oblečení na ven, jízdní gumy, tenisové míčky apod. Cílem značky je stát se špičkovou společností, která podporuje aktivní životní styl. Nová kolekce obuvi názvu Puma Cellerator Shudoh je spuštěna. ↓ ↓ ↓
  • 2003 – 2004 – Puma navazuje spolupráci s teamem Cameroon. V roce 2004 následuje zbytečný skandál, jelikož team Indomitable Lions obléká jednodílné dresy od Pumy, což FIFA trestá odnětím šesti bodů z kvalifikace. Puma zahajuje veřejnou kampaň a zároveň žaluje FIFU. Právní spor končí kompromisem, který by se dal přeložit jako vítězství pro společnost Puma. ↓ ↓ ↓
  • 2004 – Puma a Ferrari oznamují dlouholetý kontakt, čímž se Puma stává hlavním dodavatelem teamu Scuderia Ferrari (nejúspěšnější team všech dob). Díky partnerství přichází na trh licencovaná obuv, oblečení, doplňky (globální distribuce). ↓ ↓ ↓
  • 2006 – Puma zajišťuje 12 teamu z 32, což ze společnosti dělá největšího dodavatele v rámci MS ve fotbale. Itálie vítězí nad Francií a Puma tak poprvé zastupuje team, který vyhrává světový pohár. Značka přichází s novým typem bot, a sice Speed Boot V1.06. Jedná se o nejlehčí kopačky své doby (200 g). ↓ ↓ ↓
  • 2007 – PPR Group (od roku 2013 Kering) získává více než 60 % akcií společnosti Puma. Konsolidace posiluje postavení Pumy a vytváří perfektní platformu pro pokračující globální expanzi společnosti. ↓ ↓ ↓
  • 2008 – Puma vstupuje do dalšího sportovního směru a zapojuje svou vlastní plachetnici do jednoho z nejdelších a nejsložitějších závodů světa jménem The Volvo Ocean Race (68 524 km). OH v Pekingu úspěšně zakončuje Usain Bolt s rekordem v běhu na 100 a 200 metrů, čímž překonává rekord z roku 1996, jenž dokázal Michael Johnson. ↓ ↓ ↓
  • 2009 – Usain Bolt překonává svůj vlastní rekord v běhu na 100 metrů s časem 9, 58 sekund na MS v atletice. V budoucnu překonává další rekordy a samozřejmě u toho pyšně prezentuje značku Puma. ↓ ↓ ↓
  • 2010 – PUMA sponzoruje sedm fotbalových federací na Světovém poháru FIFA 2010 v Jižní Africe, včetně afrických týmů, jako například Ghana, Cameroon, Ivory Coast, Algeria, ale také Itálie, Švýcarsko a Uruquay. Odhaluje tím první kontinentální fotbalovou kolekci “Africa Unity Kit“ schválenou všemi africkými teamy, s kterými Puma spolupracuje. Puma získává golfovou značku Cobra Golf, která mění jméno na Cobra Puma Golf. Tím se společnost plně dostává do světa golfu a poskytuje celou řadu golfových produktů. ↓ ↓ ↓
  • 2011 – Puma se transformuje v evropskou korporaci a začíná obchodovat pod názvem Puma SE. Franz Koch se díky tomu stává generálním ředitelem. Puma taktéž navazuje spolupráci s šampióny německé Budesligy, Borussia Dortmund. ↓ ↓ ↓
  • 2012 – Olympijské hry v Londýně opět znamenají úspěch pro Pumu. Devatenáct medailí vyhrávají atleti, které plně oblékla Puma, a z toho dvanáct nasbíral jamajský team. Usain Bolt úspěšně ukončuje druhou po sobě jdoucí olympiádu se třemi zlatými medailemi. Stává se díky tomu prvním mužem, který obhájil titul v délce 100 metrů a 200 metrů. ↓ ↓ ↓
  • 2013 – Správní rada firmy Puma jmenovala Bjørna Guldena do role generálního ředitele s platností od 1. července 2013. Bývalý fotbalista přináší společnosti rozsáhle mezinárodní zkušenosti, jelikož má za sebou 20 let v oboru sportu a obuvnického průmyslu. Puma téhož roku také navazuje spolupráci s ikonou fotbalového světa, a sice s Mariem Balotellim. Dalšími, kteří spolupracují s Pumou, jsou Usain Bolt, Sergio Agüero, Cesc Fàbregas, Marco Reus, Radamel Falcao a Rickie Fowler. ↓ ↓ ↓
  • 2014 – Puma představuje nové kopačky evoPower. Jsou inspirovány svobodou pohybu bosého kopání. Boty jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi Puma a jsou navrženy tak, aby zvýšily schopnost přirozeného kopání, výkon a přesnost. Puma a Arsenal Footbal Club oznamují dlouholeté partnerství. V rámci FIFA 2015 je značka skoro všude. Kopačky Tricks obulo 72 % fotbalistů ze všech zápasů.
  • 2015 – Rihanna se stává ambasadorkou Puma. Spolupracuje se značkou na nové kolekci pro ženy.  Italská fotbalová federace uzavírá partnerství se značkou na deset let. Puma začíná spolupráci se značkou brýlí názvu Kering Eyewear a společně představují kolekci dioptrických a slunečních brýlí. Puma prodává společnost Tretorn Group včetně práv, patentů a designů.
  • 2016 – Puma začíná oblékat team Red Bull Racing F1 a taktéž se stará o dresy, kopačky fotbalistů v rámci UEFA. Tentýž rok podepisuje partnerství s atletickým svazem jménem Barbados. Celý rok je neskutečně úspěšný pro sportovce všech druhů sportu nosící oblečení a boty značky Puma.
  • 2017 – Rok 2017 je velmi úspěšný pro společnost Puma. Firma dosáhla poprvé v historii svého fungování tržby přesahující čtyři miliardy eur a ještě k tomu několik světových sportovců dosáhlo zlata a samozřejmě u toho nosili Pumu. Společnost také navázala dlouhodobou spolupráci se známou zpěvačkou Selenou Gomez. 

Závěrečný díl o historii této pozoruhodné značky je za námi a nás samozřejmě nyní zajímá, co si o značce myslíte? 

   

AUTOR: Matěj Kašpar

Puma

Související články

Sdílejte tento článek

Přidat komentář


120 dní na výměnu

a vrácení zdarma

98 % zákazníků

doporučuje obchod

Přes 400 000 kusů

prádla za skvělé ceny